Organizator:
AKADEMIJA ZA RAZVOJNU REHABILITACIJU, Klinika za dječje bolesti Zagreb
SVEUČILIŠTE U ZADRU, Opća Bolnica Zadar
Vrijeme održavanja:
27.08.2018. – 31.08.2018.
Mjesto održavanja:
Novi kampus Sveučilišta u Zadru, Ulica dr. Franje Tuđmana 24i, Zadar
Tečajevi:
27.08. – 29.08.18
Diskinetska cerebralna paraliza
Doc. dr. sc. Els Ortibus, dr. med. (Belgija), Doc. dr. sc. Elegast Monbaliu, FT (Belgija)
30.08. – 31.08.18
Potpomognuta komunikacija
Doc. dr. sc. Ulrika Ferm, logoped (Švedska), Dr. sc. Gunilla Thunberg, logoped (Švedska)
Obavijest:
Stručna usavršavanja 21. Ljetne akademije namijenjena su liječnicima, specijalistima pedijatrije i užeg područja dječje neurologije, specijalistima fizijatrije i medicinske rehabilitacije, specijalistima obiteljske medicine i specijalizantima navedenih struka, medicinskim sestrama, radnim terapeutima, fizioterapeutima, psiholozima, logopedima, edukacijskim rehabilitatorima, odgojiteljima, učiteljima i roditeljima.
Stručno usavršavanje “Diskinetska cerebralna paraliza” obuhvatiti će uzroke, kliničku prezentaciju, dijagnostiku, vođenje i terapiju djece s tim rijetkim oblikom cerebralne paralize. Diskinetska cerebralna paraliza je rjeđi tip cerebralne paralize (7%), ali pogođena djeca imaju velike funkcionalne teškoće grube i fine motorike te pridružena odstupanja: komunikacije, hranjenja, epilepsije. Često je intelektualni razvoj manje zahvaćen, pa je toj djeci od rane dobi neophodna potpomognuta komunikacija kako bi ostvarila svoj intelektualni kapacitet. U okviru stručnog usavršavanja biti će prikazana ljestvica za procjenu oštećenja kod diskinetske cerebralne paralize.
Na stručnom usavršavanju Potpomognuta komunikacija” (PK) prikazat će se principi potpomognute (alternativne i augmentativne) komunikacije, koja predstavlja jedno od najbrže razvijajućih područja u razvojnoj rehabilitaciji. PK treba biti prilagođena djetetovim mogućnostima i potrebama, uključuje raspon od jednostavnih metoda i simbola do visoko tehnoloških pomagala. Bit će prikazan model sustavne primjene PK koji uključuje dijete s komunikacijskim teškoćama, stručnjake u djetetovu okruženju (logoped, edukacijski rehabilitator, djelatnici u odgojno obrazovnom sustavu) kao i roditelje te članove obitelji koji su glavni komunikacijski partneri djetetu. Budući da se ni jedna terapijska metoda ne može provoditi bez komunikacije s djetetom, proširuje se potreba uključivanja i terapeuta drugih profila: fizioterapeuta, radnih terapeuta, kao i psihologa kako bi pouzdanije mogli procijeniti kognitivni potencijal djeteta. Sustavna primjena PK, koja se postiže edukacijom roditelja i stručnjaka u odgojno obrazovnom sustavu kao i terapeuta u svim segmentima habilitacije djeteta, neophodna je s obzirom na sve češće primjere (dokazano dobre) prakse integracije djeteta s razvojnim teškoćama u sustav redovnih ustanova.